Krovinių ekspedijavimas

Krovinių ekspedijavimas – tai visos logistikos grandinės organizavimas ir stebėsena. Nors dažnas galvoja, kad tai yra tiesiog paprasta logistika – nuvežti krovinį iš taško A į tašką B. Tačiau tikrai taip nėra. Todėl, kad ekspedijavimą sudaro labai daug procesų susijusių su krovinių pervežimu. 

Vienas iš esminių skirtumų, dėl ko skiriasi krovinių ekspedijavimas ir krovinių pervežimas, yra tas, jog ekspedijuoti gali visiškai kitas paslaugų teikėjas nei transportavimo paslaugas teikiantis vežėjas. Ekspedijavimo įmonės gali net neturėti savo transporto priemonių, pvz., vilkikų. Tačiau įmonė „Getcargo“ turi ir transportą, ir viską, ko reikia, kad kroviniai būtų sėkmingai nugabenti į nurodytą vietą esančią bet kuriame pasaulio kampelyje.

Tai kas gi yra tas krovinių ekspedijavimas? Kaip jau minėta anksčiau – tai nemažai procesų apimanti veikla. Ją sudaro etapai:

  • maršruto sudarymas;
  • vežėjo ir transporto paieška;
  • dokumentų tvarkymas;
  • krovinio gabenimo stebėsena.

Šie etapai prasideda nuo to, jog gaunamas užsakymas iš kliento. Jis yra peržiūrimas, jei prireikia, tai būtinai detalizuojami visi niuansai. Turima omenyje, jog labai svarbu išsiaiškinti, koks krovinys ir kur jis turi būti vežamas bei kokiu būdu tai turi būti daroma. Todėl jau pateikiant užklausą ar rengiant užsakymą reikėtų nurodyti, koks yra krovinys, jo pobūdis, rūšis, pvz., maisto produktai. Kitas dalykas – ar kroviniui reikalingos specialios sąlygos. Viena iš tokių sąlygų gali būti ta, jog yra būtina atitinkama temperatūra, kuri reikalinga viso pervežimo metu. Tai, pavyzdžiui, dažnu atveju yra naudojamas vilkikas su refrižeratoriumi. Taip pat svarbu išsiaiškinti laiką, per kurį turi būti nugabentas krovinys. Būna taip, jog nėra svarbus laikas, nes nėra skubu. Tokiu atveju gali būti pasirinktas krovinių gabenimas jūra. Tačiau, jei krovinys turi būti nugabentas skubos tvarka, t. y. per kuo trumpiausią įmanomą laiką, tai tuomet jis gali būti gabenamas lėktuvu. Dar lieka ir trečias variantas – tai yra krovinio pervežimas sausumos keliais (vilkikais arba traukiniais). Štai kodėl labai svarbu dar užsakymo metu viską išsiaiškinti iki smulkmenų. Taip pat reikėtų kreipti dėmesį į tai, ką rekomenduoja logistikos specialistai, nes jie turi pakankamai patirties ir dirba profesionaliai, tad gali pasiūlyti tinkamiausius sprendimus. 

Kai užsakymo metu jau turima visa informacija, tai tuomet yra vykdoma paslauga – krovinių ekspedijavimas. Ekspeditoriai pradeda savo darbą nuo to, jog sudaro krovinio gabenimo maršrutą. Tai yra visa transportavimo kelionė nuo krovinio paėmimo iki jo nugabenimo į paskirtą vietą (nurodytą adresą). Jei krovinys bus gabenamas sausuma ir tam bus naudojamas vilkikas, tai tuomet yra reikalingas maršrutas, kuriame nurodyti keliai, kuriais būtų vežamas krovinys. Taip pat gali būti reikalingi papildomi maršrutai – tiems atvejams, jeigu atsirastų neplanuotų situacijų ir prireiktų keisti maršrutą, važiuoti kitais keliais. Maršrutai parenkami atsižvelgiant į optimaliausią krovinio gabenimą, kuris būtų naudingas krovinio transportavimo užsakovui. Turima omenyje ir gabenimo laiką, ir išlaidas.

Kitas etapas – tai transporto ir vairuotojo parinkimas. Kadangi yra žinomas krovinio pobūdis, tai belieka parinkti transporto priemonę arba kelias, jei yra priimamas sprendimas dėl multimodalinio ar intermodalinio krovinių pervežimo. Tai yra tokie krovinių gabenimai, kai yra reikalingas ne tik vilkikas, bet ir kitas transportas, pvz., traukiniai, krovininiai laivai, lėktuvai. Toks transportavimo būdas yra sudėtingesnis, nes ir maršrutas ilgesnis ir jo sudarymui reikia žymiai daugiau pastangų. Parinkus transportą tereikia rasti vairuotoją (vairuotojus). Atsižvelgiant į krovinio pobūdį ir gabenimui reikalingų sąlygų parenkamas reikiamas vairuotojas (-ai). Ne kiekvienas vairuotojas gali vežti visus krovinius. Juk, pvz., ADR krovinius turi gabenti profesionalūs vairuotojai, kurie vežioja tokius krovinius, nes žymiai daugiau reikalavimų turi šis krovinių transportavimas.

Dar vienas ekspeditorių darbo etapas – tai dokumentai. Krovinių ekspedijavimas be jų nėra vykdomas. Tai įvairūs dokumentai susiję su kroviniu, muitine, draudimu ir kitais formalumais priklausomai nuo to, per kokias šalis vežamas krovinys. Verta turėti omenyje, jog kiekviena valstybė gali turėti savo reikalavimus, dokumentus ir kt. Ekspeditoriai tai žino, dėl to jie puikiai susitvarko su šia užduotimi. Tačiau taip pat vertėtų žinoti, jog dokumentų parengimui reikalingas laikas ir atidumas, dėl to skubėti nelabai patartina.

Kai jau krovinys yra gabenamas, tai tikrai niekas neatsipalaiduoja. Tad nereikėtų galvoti, jog, jei ekspeditoriai „išleidžia į kelionę“ eilinį krovinį, tai jie jau su juo nieko nedarys – taip nėra ir negali būti. Todėl, kad nuo transportavimo pradžios prasideda kitas etapas – krovinių stebėsena pervežimo metu, t. y. realiuoju laiku. Ekspeditorius bendrauja ir bendradarbiauja su vežėju, o prireikus – ir su kitais žmonėmis, kurie susiję su kroviniu. Esant galimybei yra stebimas ir pats krovinys, kokia yra jo būklė, ar palaikomos tinkamos sąlygos. Dažnu atveju tikrinama, ar yra atitinkama temperatūra, jei tai temperatūrinis krovinys. Taip yra daroma, kad nebūtų sugadintas krovinys. Vienas iš pavyzdžių, jei krovinys – tai produktai, kurie turi būti pervežami esant žemai temperatūrai, bet gabenant tam tikru metu ji sumažėjo ar padidėjo, tai tuomet yra koreguojama temperatūra. Dėl to ir yra reikalingos patikros, ar tikrai viskas gerai. Juk tikrai nesinorėtų, kad krovinys būtų sugadintas. Tai būtų didelės išlaidos visoms pusėms. Tad šiuo atveju krovinių ekspedijavimas yra iš tikro labai reikalingas. Todėl, kad šitaip galima užtikrinti kokybišką krovinių pervežimą – saugų, tvarkingą, efektyvų, kuris įvykdomas atitinkamu laiku.

Krovinių ekspedijavimas vykdomas gabenant visų tipų keliais ir transportu, t. y. sausuma (pvz., vilkikais, traukiniais), jūra (krovininiais laivais), oru (krovininiais lėktuvais). Taip pat ir būdais – vienos rūšies transportu ar kelių rūšių transportu (multimodaliniu arba intermodaliniu). Ekspedijuojami bet kokios rūšies kroviniai: standartiniai (pvz.: prekės, produktai, gaminiai), smulkūs, daliniai ir pilni, birūs, temperatūriniai, transporto (lengvieji automobiliai, motociklai, sunkvežimiai, kombainai), nestandartiniai (pvz., kombainai). Kad ir kokie bebūtų kroviniai, bet jie visi turi būti nugabenti itin kokybiškai, be jokių laiko ir maršrutų nukrypimų, dėl to krovinių ekspedijavimas iš tiesų vertinga paslauga, tad ne veltui yra užsakoma.

Vertėtų žinoti, jog kad ir kaip bebūtų gerai suplanuotas ir suorganizuotas krovinių pervežimas, bet kelyje kartais nutinka nenumatytų situacijų – remontai, spūstys, pablogėjusios oro sąlygos ir t. t. Tačiau tokiems ir kitiems atvejams yra sprendimų „bagažas“, tad pasitelkiami turimi geriausi ir tinkamiausi, kad būtų pagerinta susidariusi situacija, išspręsta problema, pvz., keičiamas maršrutas. Profesionalai tam ir yra, kad padarytų viską, jog krovinys būtų nugabentas saugiai ir kaip įmanoma laiku.

Krovinių ekspedijavimas – tai tėra viena iš daugelio paslaugų, kurias atlieka „Getcargo“ komanda, nes ji teikia ir kitas su krovinių transportavimu susijusias paslaugas.

  • Automobilių pervežimas – vykdomas automobilvežiu (dar vadinamu tralu). Lengvieji automobiliai transportuojami iš įvairių Europos šalių: Airijos, Danijos, Anglijos, Italijos, Ispanijos, Norvegijos, Olandijos, Prancūzijos, Suomijos, Švedijos, Vokietijos. Taip pat ir į jas iš Lietuvos. Tai paslauga, kurios prireikia, jei žmogus įsigyja mašiną užsienyje ir nori ją parsigabenti į savo šalį. Taip pat ir kitais atvejais, pvz., persikraustant iš vienos valstybės į kitą, kai nėra nei noro, nei laiko parvairuoti transportą patiems.
  • Smulkių, dalinių ir pilnų krovinių pervežimas. Toks transportavimas susijęs su krovinio dydžiu ir kiekiu. Pavyzdžiui, jei krovinys užima tik dalį kroviniui skirtos vietos, tai tuomet jis gali būti gabenamas kartu su kitų užsakovų kroviniais vienoje vilkiko priekaboje (jei, savaime aišku, užsakovas to pageidauja). Tokių dalinių krovinių pervežimas užsakovams labai apsimoka, nes šitaip yra pigiau ir atitinkamais atvejais net greičiau. Dėl to ši paslauga yra itin populiari. O štai pilni kroviniai – tai tie, kurie užima visą kroviniui skirtą erdvę, dėl to ir kaina didesnė.
  • ADR – tai pavojingi kroviniai, kurie yra pervežami laikantis labai griežtų reikalavimų. Juos perveža profesionalai, kad būtų užtikrinta aukščiausia gabenimo kokybė.
  • Kitų krovinių gabenimas, tai, pvz., negabaritiniai (didelių matmenų, nestandartiniai) ir t. t. Tokiems prireikia unikalių sprendimų, kad galima būtų sklandžiai juos transportuoti, kurie netelpa į jokius „rėmus“. Tai gali būti laivai, namai ar didžiulės konstrukcijos.

Logistikos ir ekspedijavimo įmonės „Getcargo“ svarbiausia užduotis – kad kiekvienas krovinys būtų tinkamai ir laiku nugabentas nurodytu adresu. Tad visiškai nesvarbu, ar iš jos pusės bus atliktas tik krovinių ekspedijavimas, ar bus vykdomas krovinių pervežimas, nes profesionalumas garantuojamas!

 

JŪSŲ VERSLUI

Transporto paslaugos
Užklausos forma