Negabaritinių krovinių pervežimas
Turbūt kiekvienas žmogus nors kartą gyvenime yra matęs keliu važiuojančią neįprastą transporto priemonę, kuri buvo pakrauta labai didelių matmenų kroviniu. Taip, visai tikėtina, jog buvo vykdomas negabaritinių krovinių pervežimas. Tai ne tik atrodo nekasdieniškai, bet dar ir iš tikro yra be jokių standartų. Taip pat, dažnu atveju, tokie kroviniai yra labai sunkūs ir didelių gabaritų, tad norint juos nugabenti į kitą vietą reikalingi nespecifiniai sprendimai.
Nestandartinių krovinių pervežimas gali būti iššūkiu net profesionalams, nes tai gali būti įvairiausių formų ir dydžių konstrukcijos, kurios pagamintos iš metalo, gelžbetonio, stiklo ar kitų medžiagų. taip pat būna ir kitų krovinių, pvz., laivai, nameliai, vėjo jėgainės dalys, įvairi technika ir t. t.
Didelių ir sunkių krovinių ypatumai
Didelių ir sunkių krovinių transportavimas – tai yra, galima sakyti, tas pats, kas ir negabaritinių krovinių pervežimas. Todėl, kad dažniausiai kroviniai yra sunkūs, o matmenys žymiai didesni nei standartinių krovinių atsižvelgiant į įvairias valstybes ir jų nurodomus didžiausius dydžius (ilgis, plotis, aukštis). Tai dar viena priežastis, kodėl yra toks pavadinimas – nestandartinių krovinių pervežimas.
Šių krovinių (negabaritinių) gabenimas yra itin sudėtingas, reikalaujantis pasiruošimo. Turima omenyje, jog nėra taip paprasta kaip su standartinių krovinių pervežimu. Juk būtina tinkamai išmatuoti ir pasverti krovinį, kurį reikės pervežti. Po to parinkti transporto priemonę pagal tai, koks yra krovinys. Taip pat būtina parengti maršrutą, t. y., kuriais keliais bus vykdomas negabaritinių krovinių pervežimas. Todėl, kad ne visais keliais yra galimybė gabenti tokius krovinius. Kitas dalykas yra tas, jog kartais gali tekti dar ir pasitikrinti, ar tikrai gali būti transportuojama numatytais keliais, nes būna ir kelio remonto darbai, ir kiti pasikeitimai. Dar vienas svarbus dalykas – tai vairuotojas. Kadangi tokie kroviniai yra visiškai nestandartiniai, tai juos privalo vežti tik profesionalūs vairuotojai. Taip yra dėl to, jog reikalingos žinios ir patirtis bei įvairiausi logistiniai sprendimai. Be to, vairuotojai yra parenkami atsižvelgiant į krovinio pobūdį ir transportą, kuriuo turi būti transportuojama. Savaime aišku, jog dar yra tvarkomi įvairiausi formalumai susiję su kroviniu pervežimu.
Transporto priemonių, skirtų didelių ir sunkių krovinių pervežimui, yra nemažai. Juk ir krovinių rūšių pakankamai daug. Tai gali būti:
- išplečiamos teleskopinės platformos;
- atviros platformos;
- jumbo platformos;
- žemagrindės platformos;
- užuolaidinės arba tentinės puspriekabės;
- puspriekabės-šaldytuvai;
- laivai, baržos ir kitas vandens transportas.
Išplečiamos teleskopinės platformos – tai tokia platforma, kuri dažniausiai naudojama labai ilgių ir sunkių krovinių pervežimui, kurių nėra galimybės padalinti, pvz., konstrukcijas, jėgainių elementus. Ji ypatinga tuo, jog ją galima išskleisti arba suskleisti atsižvelgiant į tai, koks platformos ilgis yra reikalingas pagal krovinio matmenis.
Atviros platformos – tai be jokių sienelių, stogo ir net jokių kraštų neturinti platforma. Tad ant jos galima krauti tik tokius krovinius, kurie yra atsparūs bet kokiam orui.
Jumbo platformos – kaip atvira, bet su tentu. Dažniausiai skirta technikai pervežti.
Žemagrindės platformos dar kitaip vadinamos autovežiais ir dažniausiai jomis pervežama sunkioji technika.
Užuolaidinės arba tentinės puspriekabės – bene populiariausios, nes jomis pervežami įvairiausi kroviniai.
Puspriekabės-šaldytuvai – skirtos kroviniams, kuriems reikalinga atitinkama temperatūra viso gabenimo metu.
Laivai, baržos ir kitas vandens transportas – kroviniai konteineriuose gabenami į įvairius pasaulio kampelius. Šitaip ne tik taupu, bet kartais tik šitaip galima gabenti, nes kitų kelių nėra.
Kaip matyti – negabaritinių krovinių pervežimas vykdomas įvairiomis transporto priemonėmis. Krovinių pervežimui transportas parenkamas ne tik pagal krovinio tipą, bet ir pagal pasirinktą gabenimo kelią – sausuma ar jūra.
Kai jau viskas yra paruošta, tai pradedamas vykdyti nestandartinių krovinių pervežimas. Įdomu tai, jog toks gabenimas itin dažnai atliekamas naktį, nes tokiu metu žymiai mažiau transporto priemonių keliuose. Dažnu atveju net yra palyda.
Nestandartinių krovinių pervežimas – kokia kaina?
Negabaritinių krovinių pervežimas yra žymiai sudėtingesnis nei įprastų krovinių. Dėl to ir kaina yra didesnė. Kitas dalykas – tai veiksniai, dėl kurių kainos yra skirtingos. Juk vien tai, jog kroviniai, kad ir negabaritiniai, gali būti įvairiausi. O juos visus sieja tik vienas aspektas – tai yra tas, jog nėra standartinių gabaritų, nes matmenys labai dideli, svoriai irgi. Tad tokių krovinių įvairovė yra didžiulė, pavyzdžiui: moduliniai namai, jėgainės, statulos, žemės ūkio technika ir t. t. Kitas veiksnys – tai atstumas. Todėl, kad kuo toliau vežamas krovinys, tuo daugiau kainuos. Tai apima ne tik kurą, bet ir vairuotojo darbo laikas, kitos sąnaudos susijusios su krovinio pervežimu. Be to, kaina dar priklauso nuo laiko, tai iš tiesų svarbus veiksnys. Turima omenyje tai, ar reikės kuo skubiau nugabenti, ar įmanomas kitas laikas. Laikotarpis ir kainos gali turėti įtakos transporto pasirinkimui, nes, pvz., krovininiu laivu transportuojami kroviniai gali kainuoti mažiau nei kitų būdų transportu – oru, sausuma. Kita vertus, atsižvelgiant į atstumą ir geografines lokacijas, tai būna taip, jog nėra galimybės pasirinkti jūros kelio ir telieka rinktis sausumos transportą.
Norint sužinoti, kokia gali būti negabaritinių krovinių pervežimo kaina – reikėtų kuo tiksliau apibūdinti, koks yra krovinys, per kiek laiko ir kur tiksliai jis turi būti nugabentas. Tik tuomet, kai logistikos specialistai žino visą informaciją apie krovinį, tai gali pateikti sprendimus ir pasiūlymus, kaip geriau ir priimtiniausia kaina gali būti įvykdytas nestandartinių krovinių pervežimas. Tad verta kreiptis į krovinių gabenimo paslaugas teikiančius profesionalus, nes jie kokybiškai vykdo darbus ir įgyvendina geriausius sprendimus.
Kitos logistikos paslaugos
Logistikos įmonės „Getcargo“ teikiama paslauga – negabaritinių krovinių pervežimas – nėra vienintelė. Ši transportavimo paslaugų teikėja savo asortimente turi nemažą darbų sąrašą, kuriuos atlieka labai kokybiškai.
Kokie kroviniai yra pervežami:
- įvairiausią transportą (pvz., lengvuosius ir kitus automobilius, sunkvežimius, motociklus);
- ūkiui skirtą techniką (pvz., kombainus);
- temperatūrinius krovinius (pvz.: produktus, medikamentus);
- ADR (pavojingus krovinius, pvz., chemines medžiagas);
- birius krovinius (pvz., grūdus);
- konteinerius;
- kitus krovinius.
Kroviniai gabenami jam skirtomis transporto priemonėmis parenkant kelią (sausuma, jūra, oru) ir transportavimo būdą (ar būdus).
Vienas iš pavyzdžių galėtų būti automobilių pervežimas į Lietuvą iš tokių Europos valstybių kaip: Airija, Danija, Anglija, Italija, Ispanija, Norvegija, Olandija, Prancūzija, Suomija, Švedija, Vokietija. Arba atvirkščiai – iš Lietuvos į šias šalis. Lengvųjų automobilių pervežimas dažniausiai vykdomas panaudojant automobilvežį, kitaip dar vadinamą tralu, jei pervežama sausumos keliais.
Kitas pavyzdys – tai temperatūriniai kroviniai. Jau vien iš pavadinimo galima nuspėti, jog tai yra kroviniai, kuriems reikalinga atitinkama temperatūra viso pervežimo metu. Temperatūriniai kroviniai yra pervežami specialiomis transporto priemonėmis, kurios dar vadinamos šaldytuvais, nes vilkikų priekabos yra su refrižeratoriais. Juose nustatoma kroviniui, pvz., produktams ar medikamentams, reikalinga temperatūra, kuri laikosi viso gabenimo metu ir neturi galimybės pasikeisti. Tokie kroviniai gali būti pervežami ne tik vilkikais sausumos keliais, bet ir jūra. Tik kad tokiu atveju yra pakraunami į konteinerius, kurie irgi yra kaip šaldytuvai. Taip pat gali būti gabenami oru, t. y. lėktuvais, kuriuose specialiai įrengta erdvė su šaldymo funkcija tokiems kroviniams.
O štai pavojingi kroviniai, kurie žymimi ADR, turi būti pervežami itin saugiai ir atsakingai laikantis visų griežčiausių reikalavimų. Be to, tiek kroviniai, tiek transporto priemonės yra žymimos specialiais ženklais, kad iš tolo matytųsi, jog tai yra ADR kroviniai.
Visų rūšių kroviniai gali būti gabenami tiek vieno tipo transportu (pvz., vilkiku), tiek skirtingais transportais ir įvairiais keliais. Turima omenyje intermodalinį arba mulitmodalinį krovinių vežimą per įvairias šalis. Tai yra toks krovinių gabenimas, kai, pvz., vienas ir tas pats krovinys iš pradžių transportuojamas sausuma vilkiko priekaboje, po to perkeliamas į krovininį laivą ir gabenamas jūros keliais, o po to iš uosto vėl vežamas vilkiku arba geležinkeliais. Dar gali būti ir kiti būdai, kai ne jūra, bet oru skraidinami kroviniai. Šitaip dažniausiai skubos tvarka gabenami kroviniai arba labai brangūs ar jautrūs kroviniai.
„Getcargo“ – tai profesionalų komanda logistikos sferoje, kurie pasirūpins bet kokiu kroviniu ir nugabens jį į bet kurią pasaulio vietą!
JŪSŲ VERSLUI